Maak kennis met het team van F.L.Y.

Bij F.L.Y. Kids Academy geloven we dat goed onderwijs begint bij mensen. Mensen met een warm hart voor kinderen, een passie voor leren en een gedeelde missie: elk kind laten groeien tot de mooiste versie van zichzelf. Ons team bestaat uit liefdevolle begeleiders, bevlogen leerkrachten, betrokken vrijwilligers en inspirerende gastdocenten. Samen vormen zij het kloppend hart van onze school.

Bij F.L.Y. Kids Academy doen we het samen. Op deze pagina stellen we de eerste teamleden graag aan u voor.

Emma-Bo van Vliet

Founder van F.L.Y. Kids Academy

Ik geloof dat ieder kind een uniek verhaal met zich meedraagt. Mijn missie is om kinderen te helpen dat verhaal te ontdekken, te omarmen en er met trots vorm aan te geven. In mijn begeleiding op de groep en alles daaromheen staat verbinding centraal: met jezelf, met de ander en met de wereld om je heen: het “Ik en Wij”. Ik wil kinderen laten ervaren dat leren niet alleen in boeken zit, maar ook in verwondering van de wereld om hen heen, in fouten durven maken, in samen lachen, avonturen beleven en in stil durven zijn.

Aan F.L.Y. Kids Academy de taak om een veilige ruimte te bieden waarin kinderen zichzelf mogen zijn. Waar ze niet hoeven te voldoen aan verwachtingen van buitenaf, maar mogen groeien vanuit hun eigen ritme. Waar hun stem telt, hun ideeën welkom zijn, hun emoties er mogen zijn en hun kracht belicht en gevoed wordt. Ik wil kinderen leren dat kracht niet zit in perfectie, maar in kwetsbaarheid, moed en doorzettingsvermogen.

Over mij: Ik ben Emma-Bo, 36 jaar en ben al bijna tien jaar samen met mijn geweldige leuke man, waarmee ik twee pracht van kinderen heb gekregen. Ik ben een nieuwsgierige levensgenieter met een groot hart voor kinderen. Ik hou ervan om naar het strand te gaan, heerlijk zwemmen in de zee, de natuur en dieren (vooral onze eigen kipjes), uitgebreid koken met het liefst zoveel mogelijk ingrediënten uit eigen moestuin, goede gesprekken met goed eten, muziek luisteren, tekenen en verhalen schrijven. Ik geloof in de kracht van creativiteit en intuïtie, en laat me graag inspireren door de kleine dingen in het leven. Want die kleine dingen blijken later juist de grote dingen te zijn! Ik heb de Hotelschool genoten en ben in Evenementen Management afgestudeerd, als ondernemer begonnen in de retail en een eigen luxe winkel geleid. Vervolgens verantwoordelijk geweest voor het succesvol uitvoeren van uiteenlopende marketingprojecten, variërend van strategische campagnes tot operationele uitvoering en toen mijn passie voor kinderen liefdevol grootbrengen ontdekt, plus het onderwijs an sich. Want opvoeden en naar school gaan leggen de basis voor de rest van het leven van een kind.

Na vier jaar zoeken, meedenken en meedoen in een weg in het reguliere onderwijs, besloten zelf het onderwijs te versterken door een eigen B3-school op te zetten, F.L.Y. Kids Academy. Om te beginnen, voor maximaal 10 kinderen. Een persoonlijke droom om dit stap voor stap verder uit te breiden. Ik geloof dat elk kind al vanaf kleins af aan een talent bezit waar het de rest van zijn of haar leven iets mee kán. Want als je in je kracht staat gaat alles stromen. Aan ons als ouders, leerkrachten/coaches en verdere omgeving de schone bijzondere taak om dat te belichten en te ondersteunen. Ik en mijn team voelen ons vereerd dat in ieder geval bij F.L.Y. Kids Academy aan te kunnen bieden.

Fly kids academy school alphen aan den rijn liefde solidariteit respect leren zelfvertrouwen veiligheid rechtvaardigheid vrijheid verdraagzaamheid sociaal integriteit moed doorzetten vriendelijk dankbaar vrede gelijkwaardig

Voor mij is onderwijs een gezamenlijke reis. Geen rechte lijn, maar een pad vol bochten, ontdekkingen en onverwachte inzichten. Ik loop graag een stukje mee met elk kind (en ouders) dat wij als team F.L.Y. Kids Academy mogen begeleiden. Niet om voor te zeggen waar het kind heen moet, maar om samen te ontdekken wat er mogelijk is. Want als een kind zich gezien en gehoord voelt, kan het uiteindelijk krachtig – met sterke vleugels – de wereld in vliegen. En dat is waar ik het voor doe.

Met mijn ervaring als leerkracht, moeder en mens, wil ik een plek creëren waar kinderen zich thuis voelen. Waar ze mogen spelen, ontdekken, dromen en leren. Waar ze fouten mogen maken en successen mogen vieren. Waar ze leren vertrouwen op hun eigen kompas. Want als een kind zichzelf leert kennen en waarderen, dan kan het de wereld aan.

Onderwijs is voor mij geen vast systeem, maar een voortdurend proces van groei en ontwikkeling. Een reis waarin hoofd (cognitief), hart (sociaal-emotioneel) en handen (praktisch) samenwerken. Waarin we niet alleen leren rekenen en lezen, maar ook leren voelen, kiezen, samenwerken, falen en opnieuw proberen. Waarin verwondering net zo belangrijk is als kennis, en waar creativiteit, nieuwsgierigheid en eigenheid de ruimte krijgen om te groeien.

De slogan “Van Rups tot Vlinder” van F.L.Y. Kids Academy staat symbool voor de natuurlijke, persoonlijke en unieke groeireis die ieder kind (mens) doormaakt – zowel in het onderwijs als in andere diverse aspecten van/momenten in het leven. Het is een krachtige metafoor voor ontwikkeling, transformatie en het tot bloei komen van iemands ware potentieel. Elke fase is even belangrijk en moet je doorstaan voordat je bij de volgende fase kan komen. Zo waar en zo bijzonder!

De rups: het begin van de leerreis

In de fase van de rups staat het kind aan het begin van zijn of haar ontwikkeling. Het is nieuwsgierig, hongerig naar kennis en ervaringen, en volop in beweging. Deze fase draait om ontdekken, verzamelen en groeien — cognitief, sociaal en emotioneel. Net als een rups die zich voedt om te kunnen transformeren, verzamelen kinderen ervaringen die hen voorbereiden op de volgende stap.

De cocon: de innerlijke ontwikkeling

De coconfase symboliseert de momenten van stilte, reflectie en innerlijke groei. Hier leren kinderen omgaan met emoties, tegenslagen, keuzes maken en zichzelf beter begrijpen. Het is een fase waarin het kind zich terugtrekt om te verwerken wat het heeft geleerd — een essentieel onderdeel van het leerproces dat vaak onzichtbaar is, maar diepgaand en transformerend.

De vlinder: tot bloei komen

Als de vlinder uit de cocon komt, is dat het moment waarop het kind durft te vliegen — met zelfvertrouwen, eigenheid en veerkracht. Het heeft geleerd om op zichzelf te vertrouwen, zijn of haar talenten te benutten en een eigen plek in de wereld in te nemen. De vlinder staat voor vrijheid, expressie en verbinding met de omgeving.

Ik ben dit prachtige nieuwe avontuur begonnen vanuit een diep verlangen: om kinderen te begeleiden in hun groei, niet alleen met kennis, maar met liefde, verwondering, persoonlijke aandacht en vertrouwen. Als moeder weet ik hoe bijzonder het is om een kind te zien opbloeien wanneer het écht wordt gezien. Elk kind heeft een talent, een innerlijk vuur, een unieke manier van kijken naar de wereld. Mijn missie is om dat vuur aan te wakkeren en kinderen te laten voelen dat ze er helemaal mogen zijn. Door mijn duidelijke missie heb ik enorm lieve mensen aangetrokken die samen met mij dit nieuwe avontuur aan willen gaan. In volle overtuiging. Elk in zijn of haar eigen kracht. Samen stralen en elkaar versterken is echt iets waar ik in geloof. Ook als team. Ik hoop dit tevens met de ouders van de kinderen van F.L.Y. Kids Academy te mogen opbouwen waar gewenst. Want immers: we doen het samen.

Met warme groet,

Emma-Bo van Vliet
Founder & Begeleider – Coach F.L.Y. Kids Academy

Sharona Emmers

Co-Founder van F.L.Y. Kids Academy

Ik wil je begeleiden bij het leren vanuit je eigen kracht en wijsheid. We gaan ontdekken wat jouw talenten zijn en waar jij blij van wordt. Je krijgt de ruimte om nieuwsgierig te zijn, vragen te stellen, zelf te onderzoeken en kritisch te (leren) denken. Ik wil je rijke informatie en ervaringen aanbieden, zodat je vanuit een sterk bewustzijn steeds verder kunt groeien. Dat je je veilig genoeg voelt om samen met mij te lachen om onze fouten, en dat we het daarna gewoon nog een keer proberen. Ik gun je dat je het verwonderlijke, speelse kind in jezelf nooit kwijtraakt. Dat je weet dat je van jezelf mag houden en dat erkenning en waardering in jezelf zitten. Ik hoop je mee te geven dat wanneer je hart “weet” wat je te doen staat, je hoofd niet hoeft te twijfelen of je het wel waard bent. Je hart zegt: “Hier moet ik zijn” en je hoofd hoeft dan alleen nog maar te zeggen: “Oké, laten we gaan!” Let’s FLY! 

Over mij: Ik ben Sharona, 33 jaar en ik woon samen met mijn lieve vriend. Ik word blij van in de natuur zijn, dansen, kunstschaatsen, paardrijden, kleien, mijn eigen natuurlijke cosmetica maken, reizen en lezen. Ik hou van creatief bezig zijn en mezelf uitdagen. Mijn hobby’s komen en gaan, maar op nieuwe dingen leren, raak ik nooit uitgekeken. Van dichtbij het leerproces van kinderen meemaken, is voor mij dan ook een feestje. 

Ze zeggen dat je om de wereld een stukje mooier te maken, je moet beginnen bij jezelf. Ik geloof dan ook dat wij als ouders, verzorgers, leerkrachten en andere rolmodellen een belangrijke taak hebben. Kinderen luisteren niet alleen naar wat wij zeggen, zij leren van wat zij ons zien doen. En wij kunnen ook veel van hen leren. Kinderen zijn onze toekomst en hebben ons ontzettend veel moois te bieden. Ik geef kinderen dan ook graag zoveel mogelijk tijd en ruimte om de wereld te ontdekken, zodat zij hun eigen waarheid kunnen ontwikkelen en vanuit een stevige basis hun unieke bijdrage kunnen leveren.

Maar hoe doe je dat dan? Leven vanuit jezelf en zijn wie je bent, in relatie tot anderen en de wereld? Naast dat ik het belangrijk vind om de basisvakken aan te bieden, voel ik ontzettend veel passie voor het aanleren van levensvaardigheden. Niet alleen samen leren uit boeken om kennis op te doen, maar ook voorbereiden op het “echte” leven. Leren hoe je je plek kunt vinden en innemen. Welke emoties er zijn, hoe je daarmee omgaat, hoe je met geld omgaat en wat gezonde voeding is, om een paar voorbeelden te noemen.

Fly kids academy school alphen aan den rijn liefde solidariteit respect leren zelfvertrouwen veiligheid rechtvaardigheid vrijheid verdraagzaamheid sociaal integriteit moed doorzetten vriendelijk dankbaar vrede gelijkwaardig

In een leeromgeving hoort voor mij: ruimte om het zelf te leren doen, samen genieten van hoe mooi en wonderlijk de natuur in elkaar zit, wat de natuur ons te bieden heeft, leren op je intuïtie (te blijven) vertrouwen, samen filosoferen en fantaseren, ideeën tot uiting laten komen, schilderen vanuit creatiekracht, rekenen in betekenisvolle situaties, leren door fouten te maken, door het te doen. Leren is iets magisch. En door kinderen te laten leren vanuit intrinsieke motivatie en niet afhankelijk te maken van mijn goedkeuring of lof als leerkracht, kunnen zij die motivatie vasthouden en vanuit zelfwaardering het beste in zichzelf naar boven halen.

Met mijn ervaring als leerkracht in het (speciaal) basisonderwijs, als dansdocent, reisleider, faalangstreductietrainer en de kennis die ik heb opgedaan als holistisch kindertherapeut, geniet ik ervan om inzicht, afstemming en actie samen te laten komen – het bekende “hoofd, hart en handen”. Door ruimte te geven aan het mentale, emotionele, fysieke en spirituele aspect van het leerproces, kan er onderlinge verbinding ontstaan. Verbinding met jezelf, de ander en de omgeving. Zo ontstaat er ruimte om bewust te zijn, te ervaren wat er leeft en daar op eigen wijze vorm aan te geven.

Ik zie het als een grote eer om een tijdje met een kind mee te mogen lopen. Om een rijke leeromgeving aan te bieden. Om structuur, kaders, veiligheid en vertrouwen te creëren. Ik handel graag vanuit liefde en gelijkwaardigheid. Ik heb niet de waarheid in pacht. Natuurlijk ben ik de volwassene, maar een kind verdient zijn of haar eigen inbreng. Ik kijk altijd naar de behoefte achter gedrag. Ik vind het mijn taak om ieder kind gezien, gehoord en begrepen te laten voelen. Het gevoel te geven dat je er mag zijn, met alles wat daarbij hoort. Jij mag jij zijn, binnen “ons samen”.

Samen leren we binnen een bepaalde structuur, met kaders en grenzen, maar op je eigen manier. Geen vaststaande lijnen die voor ieder kind hetzelfde zijn. Ik stop kinderen dan ook niet graag in een hokje. Ik geef ze een speciaal plekje in mijn hart. Bij ons mogen ze zich thuis voelen én leren dat je in je eigen hart altijd thuis bent. 

Lieve groet, 

Sharona Emmers
Co-Founder – Leerkracht bij F.L.Y. Kids Academy