Klachtenregeling

Bij F.L.Y. Kids Academy streven we naar een open, veilige en respectvolle leeromgeving. We geloven in de kracht van dialoog en vertrouwen. Toch kan het voorkomen dat er zorgen of klachten ontstaan. Deze regeling biedt een laagdrempelige route om dit bespreekbaar te maken.

We moedigen aan om bij zorgen of onvrede eerst het gesprek aan te gaan met de direct betrokkene. In veel gevallen leidt dit tot begrip en een passende oplossing.

Als een gesprek met de direct betrokkene niet mogelijk is of niet als veilig wordt ervaren, kan contact worden opgenomen met de schoolleiding. Deze biedt een luisterend oor, denkt mee over vervolgstappen en verwijst indien nodig door naar een (externe) vertrouwenspersoon.

De vertrouwenspersoon:

  • Luistert en ondersteunt bij zorgen of klachten;
  • Helpt bij het zoeken naar een passende oplossing;
  • Verwijst door naar een (externe) vertrouwenspersoon indien gewenst of nodig;
  • Gaat vertrouwelijk en zorgvuldig om met informatie.

Wanneer het niet lukt om tot een oplossing te komen, kan in overleg worden besloten om een onafhankelijke derde in te schakelen, zoals een mediator, om het gesprek te begeleiden.

Deze regeling wordt jaarlijks geëvalueerd en waar nodig aangepast. Zo zorgen we samen voor een veilige en prettige schoolomgeving voor iedereen.